1.11.05

Yliopisto työllistää...

... postinkantajia nimittäin. Onkin varmasti kansantaloudellisesti järkevää kierrättää mun palkkakuitit Joensuun kautta takaisin Helsinkiin. Alkaa vaan jo hieman keittää, kun olen ainakin kolmeen eri paikkaan ilmoittanut oikean postiosoitteen, mutta palkanlaskennassa ollaan edelleen vakuuttuneita siitä, että asun Joensuussa. Humanistisen tiedekunnan mukaan olen kaiken lisäksi vielä HuK. No, eihän siitä maisteriksi valmistumisesta olekaan kuin neljä vuotta (jona aikana tosin olen opettanut aika monta kurssia Helsingissäkin). Sinne meni sitten neljäs sähköpostikirjelmä. Ja tänään lähti viides palkanlaskentaan - sen jäljeen kun olin taistellut puoli tuntia typerimmästä typerän Alman kanssa ja välillä yrittänyt soittaa yliopiston vaihteeseen, jossa kukaan ei vastaa!! Että kiitos vaan, että te siellä henkilöstöosastolla olette pistäneet ulkoisilta sivuilta linkkejä Almaan, jonne ei sitten pääse kirjautumaan sisälle. Eipä silti, että sieltäkään mitään järkevää tietoa löytyisi, joten valitsin ihan silleen fiilispohjalta yhden humanistisen tiedekunnan palkanlaskijoista. Eli eipä taida tieto oikeasta osoitteesta mennä vieläkään perille, kun tyyppi on kuitenkin sitä mieltä, ettei tää nyt oikein mulle kuulu... Onneksi ei ole tilinumero muuttunut!

[Lisäys 2.11.: Hämmästyttävää kyllä sain tänään ystävällissävyisen vastauksen tuohon viimeisimpään viestiin. Uudet tiedot on kuulemma toimitettu laitokselta palkanlaskentaan, mutta ne eivät ehtineet vielä lokakuun palkanmaksuun. Eli ilmeisesti neljäs viesti oli tehonnut (tai vaihtoehtoisesti siellä palkanlaskennassa ollaan to-del-la hi-tai-ta), joskaan kukaan ei siihen vastannut, joten mistäs minä sen olisin voinut tietää. Jo ennen vastauksen tuloa tuli pohdittua sitä, että millä ihmeen perusteilla suuret yliopistot/koulut/mitkä-nyt-ikinä ovat pieniä tehokkaampia. Kyllä vaan tämäkin asia olisi saatu Joensuun miniyliopistossa huomattavasti vähemmillä yhteydenotoilla ja nopeammin hoidettua. Ja se oman palkanlaskijan nimikin löytyi siellä parilla klikkauksella selkeiltä ja toimivilta intranet-sivuilta. Kellehän voisi tehdä aloitteen Helsingin yliopiston jakamisesta muutamaksi pienemmäksi yliopistoksi?]

Ei kommentteja: