Näytetään tekstit, joissa on tunniste updates. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste updates. Näytä kaikki tekstit
5.12.08
Piti jo joskus marraskuun puolivälissä kirjoittaa kaikista hienoista konserteista, mitä olin silloin käynyt kuuntelemassa. Ja Leevin uusimpia juttuja on tietysti pitänyt myös kertoilla. Kun vaan joskus ehtisi ja jaksaisi, nytkin olisi parempi jo olla nukkumassa... Terveenä ollaan sentään oltu, mitä nyt selkä ja väsymys vaivaa. Ai niin, väitöskirjalle keksin jossain välissä uuden otsikon, muuta en sen eteen olekaan ehtinyt tehdä pariin kuukauteen. Ja uudet silmälasitkin on tilauksessa, saa nähdä miten niihin tottuu, kun on nämä samat ollut käytössä ties kuinka monta vuotta. Hmm, ehkä siinä tärkeimmät. Tällainen pikapäivitys siis, ja muistilappu itselle siitä, mitä kaikkea tänne voisi kirjoitella.
8.10.07
Sitä vaan piti vielä kertoa, että niinpä vaan minä(kin) oon jo ihan koukussa Facebookiin. Ja kun sinne on niin paljon helpompi linkittää kaikenlaiset nettilöydöt ja muut vastaavat, niin saattaa hyvin käydä niin, että blogi välillä unohtuu...
If there's anyone hoping for updates in English, you better look for me on Facebook, I'll be more likely to keep it up to date than this blog. And anyway my blog updates and my newest photos on Flickr show up there as well.
If there's anyone hoping for updates in English, you better look for me on Facebook, I'll be more likely to keep it up to date than this blog. And anyway my blog updates and my newest photos on Flickr show up there as well.
by Elina klo 23:25 on (con)figuring, in English, updates
13.7.07
News in English
I noticed I haven't written anything in English for ages, so here are at least a few updates... First of all, I just came back today from the ICTM conference in Vienna, the photos are already in Flickr, but I still need to organize them. I might tell more about that trip later, or maybe add some explanations to the photos, or something, let's see if I ever get to it.
As if I didn't already have enough places to play around at on the internet, you can now find me also in LinkedIn and Facebook. The first one is supposed to be about professional contacts but I really doubt if it can ever be useful in any way. And I don't know about Facebook yet, I quess is just another site where can you post stuff and make links to your friends just for the fun of it. Anyway, you can search for me there if you like such sites...
And finally one more update before going to bed: I won't be able to read my usual e-mail address for the whole weekend due to some program update at the University, so if you feel an urgent need to contact me, use the comment box here or my hotmail-address (if you happen to know what it is), or send me an SMS or whatever.
As if I didn't already have enough places to play around at on the internet, you can now find me also in LinkedIn and Facebook. The first one is supposed to be about professional contacts but I really doubt if it can ever be useful in any way. And I don't know about Facebook yet, I quess is just another site where can you post stuff and make links to your friends just for the fun of it. Anyway, you can search for me there if you like such sites...
And finally one more update before going to bed: I won't be able to read my usual e-mail address for the whole weekend due to some program update at the University, so if you feel an urgent need to contact me, use the comment box here or my hotmail-address (if you happen to know what it is), or send me an SMS or whatever.
by Elina klo 01:46 on in English, photos, updates
10.2.07
Tulis jo kesä...
... eihän tätä pakkasta kestä enää. Iho kutisee ja hilseilee, ja alkaa jo paikoitellen muodostaa suomuja, vaikka kuinka rasvaan ja yritän vältellä suihkussa käymistä. Ja sitten vielä kuiva ilma yskittää, ja silmät vuotaa ulkona ja nenä myös sisällä. Pari päivää oli hartiatkin niin jumissa, että koko ajan särki päätä. Joten olen sitten viime aikoina enimmäkseen kuluttanut (vähäisen) vapaa-ajan katselemalla telkkaria punaiseen huopaan kääriytyneenä tai kuuntelemalla Tuomoa peiton alla. [Tähän voi sitten lisätä muutaman ylistävän lauseen, en vaan keksi mitään tarpeeksi ylistävää... Paitsi pitää sanoa, että on aivan käsittämättömän tyylikäs levy, myös niinkun fyysisenä esineenä, miten se cd:n alapuolikin voi olla musta?] Tänään toivottavasti saan hankittua sohvan, niin että voin jatkaa tätä talvihorrosta miellyttävämmissä olosuhteissa.
Näin uuden vuoden kunniaksi (kylmyys kai hidastaa?) oon taas kokeillut kaikkea uutta, kuten ryhtynyt kunnialliseksi kansalaiseksi tekemällä tv-ilmoituksen, ostanut pesupähkinöitä ja ladannut tietokoneelle OpenOfficen. Ja testasinkin niitä pesupähkinöitä, kai ne ihan hyvin toimii, pyykit vaikutti siis puhtailta. OpenOfficeen en vielä ole oikein jaksanut perehtyä, vähän hankalalta tuntuu, mutta mitäpä ihminen ei tekisi päästäkseen ostamasta Microsoftilta mitään, kun ei ne kerran antaneet enää edes Wordiä koneen/käyttiksen mukana. Eikä tuo veljeltä saatu 2000-versio ehkä ole niitä parhaimpia.
Sain vihdoin myös päivitettyä joskus aiemmin mainitun tutkimussuunnitelman nettiin, joten nyt siihen kehtaa taas linkittää.
Näin uuden vuoden kunniaksi (kylmyys kai hidastaa?) oon taas kokeillut kaikkea uutta, kuten ryhtynyt kunnialliseksi kansalaiseksi tekemällä tv-ilmoituksen, ostanut pesupähkinöitä ja ladannut tietokoneelle OpenOfficen. Ja testasinkin niitä pesupähkinöitä, kai ne ihan hyvin toimii, pyykit vaikutti siis puhtailta. OpenOfficeen en vielä ole oikein jaksanut perehtyä, vähän hankalalta tuntuu, mutta mitäpä ihminen ei tekisi päästäkseen ostamasta Microsoftilta mitään, kun ei ne kerran antaneet enää edes Wordiä koneen/käyttiksen mukana. Eikä tuo veljeltä saatu 2000-versio ehkä ole niitä parhaimpia.
Sain vihdoin myös päivitettyä joskus aiemmin mainitun tutkimussuunnitelman nettiin, joten nyt siihen kehtaa taas linkittää.
2.2.07
Äh
Blogger ei tänään anna näköjään kommentoida omaa blogia (ehkä ei toistenkaan, en ole tullut kokeilleeksi). Testataan onnistuuko tämä postaus edes.
Mutta päivän uutinen oli se, että mulla olisi 33 lomapäivää, jotka pitäisi pitää ennen virkamääräyksen loppua eli 30.4. Heh heh... Olisihan se loma tietysti ihan kiva, jos olisi aikaa sellaista pitää (ja rahaa lähteä jonnekin pois).
Mutta päivän uutinen oli se, että mulla olisi 33 lomapäivää, jotka pitäisi pitää ennen virkamääräyksen loppua eli 30.4. Heh heh... Olisihan se loma tietysti ihan kiva, jos olisi aikaa sellaista pitää (ja rahaa lähteä jonnekin pois).
by Elina klo 00:39 on (con)figuring, updates
15.1.07
Paluu
Olen taas kotona Alppilassa ja mahdollisesti jo lähiaikoina ehdin kirjoittaa jotain tännekin. Matkakuvia siirtyy kovaa vauhtia Flickriin, linkit oikeassa reunassa.
I'm back in Helsinki, but you'll still have to wait a bit for any news from Senegal. Some photos have already been loaded to Flickr (click the links on the right).
I'm back in Helsinki, but you'll still have to wait a bit for any news from Senegal. Some photos have already been loaded to Flickr (click the links on the right).
by Elina klo 02:04 on home, in English, photos, updates
30.12.06
... and a Happy New Year
Blogger jumittaa ja nettiaika loppuu just kohta. Täällä kaikki hyvin noin muuten.
15.12.06
Big yellow taxi
Well, I'm off to Senegal, once again, in about nine hours. I'm actually trying not to work much this time, so I'm not taking my computer with me, which means that you'll have to wait for photos etc. until I'm back. But maybe I'll write something, I most probably won't be able to keep myself away from internet for four weeks... and I don't think I'll even try. Not working might also be hard, because we'll be taking dance lessons with a friend that's going to Dakar with me, maybe drum lessons, too. It's a bit hard to keep lessons for fun and for work apart... And I'm kind of thinking about doing a few interviews as well.
As some kind of a result of reading (and a few discussions) I've decided to replace my number one guru, the good old Alan P. Merriam with John Blacking, for the simple reason that doing research on "culture in music" as well as "music in culture" seems more interesting than just the latter. As for "music as culture", it doesn't say very much about what research should (or could) be about. But I really better go to bed and get some sleep - before that big yellow taxi is coming to pick me up - and leave the rest of any theoretical ramblings for January.
As some kind of a result of reading (and a few discussions) I've decided to replace my number one guru, the good old Alan P. Merriam with John Blacking, for the simple reason that doing research on "culture in music" as well as "music in culture" seems more interesting than just the latter. As for "music as culture", it doesn't say very much about what research should (or could) be about. But I really better go to bed and get some sleep - before that big yellow taxi is coming to pick me up - and leave the rest of any theoretical ramblings for January.
by Elina klo 02:16 on in English, research, updates
9.9.06
Mangon paluu
Kuten näkyy, mangopuu on taas päässyt takaisin blogin otsikon taustalle. Uusikin Blogger päästää siis räpelöimään koodia. Suomesta ei tosin vieläkään saa kunnollisia mangoja, piti taas kerran testata sitäkin, kun ne näytti niin kauniilta kaupassa. (Joo, yritin kypsyttää banaanien vieressä ikkunalaudalla, mutta kun ne aina alkaa pilaantua ennen kun ne on kypsiä.)
Kotisivujen päivittäminen on edelleen työn alla, samoin kuin kaikki muukin. Koko viikko tuntuu kuluneen kaikenlaiseen turhanpäiväseen puuhailuun. Eilen päätin lopettaa edes lentohintojen vertailun, johon tuli kulutettua ihan liikaa aikaa. Eli liput on ostettu, 15.12.-12.1. olisi tarkoitus taas olla toisaalla.
Ei kun olenhan mä lukenut niitä päiväkirjoja ja naputellut niistä pätkiä koneelle. Ja todennut, että olen vähintään yhtä huono tekemään muistiinpanoja kuin haastatteluja. Onhan se ihan kiva lukea, että jo vuonna 2000 tuli käytyä sekä hyvillä että vähän huonommilla tunneilla ja katsomassa mielenkiintoisia esityksiä, mutta noin tutkimusta ajatellen olisi kuitenkin voinut kertoa vähän tarkemmin... No, kun noita merkintöjä vertaa uudempiin, on sentään havaittavissa jonkin verran kehitystä.
Viimeisen vuorokauden on taas aiheuttanut dramatiikkaa elämään flamenco-kortin mystinen katoaminen. Ja vasta pari päivää sitten sisko totesi puhelimessa (ihan toiseen asiaan liittyen), että eihän multa mikään tärkeä paperi voi hävitä. Ei kai...
Kotisivujen päivittäminen on edelleen työn alla, samoin kuin kaikki muukin. Koko viikko tuntuu kuluneen kaikenlaiseen turhanpäiväseen puuhailuun. Eilen päätin lopettaa edes lentohintojen vertailun, johon tuli kulutettua ihan liikaa aikaa. Eli liput on ostettu, 15.12.-12.1. olisi tarkoitus taas olla toisaalla.
Ei kun olenhan mä lukenut niitä päiväkirjoja ja naputellut niistä pätkiä koneelle. Ja todennut, että olen vähintään yhtä huono tekemään muistiinpanoja kuin haastatteluja. Onhan se ihan kiva lukea, että jo vuonna 2000 tuli käytyä sekä hyvillä että vähän huonommilla tunneilla ja katsomassa mielenkiintoisia esityksiä, mutta noin tutkimusta ajatellen olisi kuitenkin voinut kertoa vähän tarkemmin... No, kun noita merkintöjä vertaa uudempiin, on sentään havaittavissa jonkin verran kehitystä.
Viimeisen vuorokauden on taas aiheuttanut dramatiikkaa elämään flamenco-kortin mystinen katoaminen. Ja vasta pari päivää sitten sisko totesi puhelimessa (ihan toiseen asiaan liittyen), että eihän multa mikään tärkeä paperi voi hävitä. Ei kai...
3.9.06
Median orjana
Kovasti on ollut aikeissa kirjoittaa tänne pitkästä aikaa pieni maailmanpoliittinen kirjoitelma, mutta en nyt oikein jaksa. Ehkä huomenna tai joskus. Sen sijaan kuuntelen flamencoa ja yritän siirtää elämääni nykyaikaan. Tai siis päivitän nettisivuja, siirrän vhs:iä dvd:lle ja kasetteja cd:lle. Pitäisi varmaan laittaa kaikki musat saman tien mp3:ksi, kun cd-hyllyt on jo nyt ylitäysiä, mutta ehkä mieluummin kuitenkin hankin isomman cd-hyllyn tässä piakkoin...
Samaa askartelua oonkin harrastanut enimmän osan viikosta. Niin, käytiin myös Huvilassa katsomassa Mulatu Astatqea ja Either/Orchestraa, niin kuin ties kuinka moni muukin. Ei siitä keikasta oikein muuta sanomista sitten taida ollakaan, ihan hyvinhän ne soitti, sikäli kun mitään jazzista ymmärrän. Amadoua ja Mariamia taas en ollut katsomassa, vaikka ne onkin Malista.
Nyt pitäisi ruveta tekemään töitä eli lukemaan päiväkirjoja. Jostain kumman syystä tuota hommaa on tullut lykättyä kaiken muun puuhastelun takia... Siis kyse on tietysti Senegalin "kenttä"päiväkirjoista, kun pitäisi taas kerran harrastaa omien kokemusten reflektointia sitä yhtä artikkelia varten. Tai sitten jatkan päivitysoperaatioita ja kannan päiväkirjat huomenna työhuoneelle, jos siellä osaisi paremmin etäännyttää itsensä itsestään.
Samaa askartelua oonkin harrastanut enimmän osan viikosta. Niin, käytiin myös Huvilassa katsomassa Mulatu Astatqea ja Either/Orchestraa, niin kuin ties kuinka moni muukin. Ei siitä keikasta oikein muuta sanomista sitten taida ollakaan, ihan hyvinhän ne soitti, sikäli kun mitään jazzista ymmärrän. Amadoua ja Mariamia taas en ollut katsomassa, vaikka ne onkin Malista.
Nyt pitäisi ruveta tekemään töitä eli lukemaan päiväkirjoja. Jostain kumman syystä tuota hommaa on tullut lykättyä kaiken muun puuhastelun takia... Siis kyse on tietysti Senegalin "kenttä"päiväkirjoista, kun pitäisi taas kerran harrastaa omien kokemusten reflektointia sitä yhtä artikkelia varten. Tai sitten jatkan päivitysoperaatioita ja kannan päiväkirjat huomenna työhuoneelle, jos siellä osaisi paremmin etäännyttää itsensä itsestään.
16.8.06
Nyt on...
... mahdollisuus kategorioihin ja ties mitä kaikkea säätöä. Mutta samalla hävisi otsikosta taustakuva, koska tämä uusi Blogger-versio ei (vielä) päästä koskemaan sivun koodiin. Ja fontti näyttää liian pieneltä, kun en myöskään pääse säätämään riviväliä. Onpa taas ärsyttävää, pitänee vaihtaa isompaan fonttiin samalla kun kategorioitsen noita postauksia. Eli tästäkin tuli tällainen työmaa. Eihän mulla tietysti mitään muuta tekemistä ollutkaan...
[Hetkeä myöhemmin:] Häh, vähän vanhemmissa tuotoksissa onkin ne isommat rivivälit tallella, vaikka uusimmista ne hävisi. Ei nyt ymmärrä mistään mitään, eikä muutenkaan jaksa säätää, jatkan joskus toiste.
[Hetkeä myöhemmin:] Häh, vähän vanhemmissa tuotoksissa onkin ne isommat rivivälit tallella, vaikka uusimmista ne hävisi. Ei nyt ymmärrä mistään mitään, eikä muutenkaan jaksa säätää, jatkan joskus toiste.
by Elina klo 14:35 on (con)figuring, updates
30.7.06
Getting updated
An old friend called me from Japan yesterday. I hadn't heard from him for at least a year. I was hoping to see him in Dakar but I didn't, so I was of course glad to hear from him. The call reminded me that I haven't written any posts in English since I went to Senegal, I suppose I needed to write in Finnish being so far away from Finland... He had also visited my homepage, where the links need to be updated, I try to get to that some time soon. There are also about a hundred other things to do, most importantly all the e-mails I should write and the phone calls I should make, the list just keeps getting longer. So if you don't hear from me, it doesn't mean I've forgotten you, it's just that I'm a bit busy with all the dancing and all kinds of "coming back home" stuff. I'll move back to my own appartment next week and I suppose life will be getting somewhat more back to normal after that.
by Elina klo 00:14 on in English, people, updates
11.9.05
Time
After my tv suddenly stopped working on monday I've had too much time to think about the not-so-bright side of life. I probably should become a buddhist. Or maybe I'll just dye my hair.
by Elina klo 00:07 on in English, updates
10.5.05
Still not motivated...
Yesterday's post was about motivation, or mostly the lack of it, to work (and about stuff I've been doing lately, visiting Turku and Helsinki and going back to Helsinki this week etc.). Well, I'm still not getting on with the essay - on motivation! - that I should be writing for a university pedagogy course. And there's also this one article that I started writing some time before christmas...
But I still seem to find time to create new webpages. The newest one is a list of my publications and conference papers etc. Work related, at least, and might be useful, if I remember to update it, but I guess there won't be any new publications to list, if I don't write anything. I can't even blame the sun this time, it has been cold and rainy for the last two weeks or so. Maybe I should blame the moon - it was about a month ago, when I built this dance page, a kind of personal history thing with West African dances.
But I still seem to find time to create new webpages. The newest one is a list of my publications and conference papers etc. Work related, at least, and might be useful, if I remember to update it, but I guess there won't be any new publications to list, if I don't write anything. I can't even blame the sun this time, it has been cold and rainy for the last two weeks or so. Maybe I should blame the moon - it was about a month ago, when I built this dance page, a kind of personal history thing with West African dances.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
